Teema 1: Ebaõnnestunud IT-lahendused

Igapäev ettevõtjad või uustulnukid sellel alal mõtlevad välja mingid uued ideed, mis nad arvavad, võivad muuta maailma ja tuua kaasa päris suure kasumi. Kuid see pole alati nii ja paljud projektid sulgevad veel algetapil. All on toodud ka mitu näidet sellistest projektidest, mis alguses olid väga lootustandvad, aga tegelikult ebaõnnestusid.

1. Iowa Caucus

See projekt pidi asendama manuaalse töö valitsustel Ameerikas ja esitama nende tulemused häiredeta ja väga täpsel kujul. Kvalifitseeritud arendajalt oli tellitud vastav rakendus ja oli väga palju lootust selle peale.
Valitsuste päev lähenes ja probleemid hakkasid tekkima. Esialgu häired esinesid rakenduse laadimise ajal. See juba tekkitas kasutajatel usaldamatust, kuid teist valikut juba polnud. Terve öö rakendus loes hääli, kuid tegelikult pidi see toimuma ainult ühe tunni jooksul. Inimesed ootasid valitsuse tulemusi ja olid päris segaduses, sest kõik saated üritasid inimesi kuidagi tähelepanu kõrvale juhtida sellest. Häälte lugemine ei lõppenud isegi hommikul ja isegi kui möödas juba poolteist päeva oli valmis ainult 71%. See oli täielik sissekukkumine.

2. Los Angeles Unified School District

Selle projekti eesmärgid olid väga üllad ja suunatud võrdsete võimaluste võimaldamisele tudengitele erinevatest elualadest, aga isegi see ei olnud veel edukuse garantii. Põhimõte oli selles, et anda kõikidele tudengitele, õppejõududele ja administraatoritele iPad. Kokku plaanis oli võtta kasutusele üle 100 000 iPadi kus mõnedel oleksid juba paigaldatud rakendused, mis sisaldavad vastava õppekava ja ülejäänud tahvliarvutid oleksid testimise jaoks.
Juba esimestest päevadest tulid välja turvalisuse probleemid. Nupukad tudengid kohe leidsid võimaluse kuidas nad saaksid külastada meelelahutuslikke veebilehte ja sotsiaalmeediat. Ennetamise katsed ka ei õnnestunud, kuna koos ligipääsuga keelatud kontendile kaos ka ligipääs õppematerjalidele. Süsteem oli väga teravalt kritiseeritud ja isegi algetappis sellest keeldusid 67 kooli 69-st, sest häiredeta ja turvaliselt seda said kasutada ainult 5% kasutajatest.

3. Lidl Stiftung & Co. KG

Lidl Stiftung & Co on üks suurimaid ja edukamaid ettevõtteid müügiturul, mis tegeleb tarbekaupade müümisega üle maailma. Selleks et konkurentsivõimeline alati olla, IT süsteemid aitavad sellisel alal väga hästi. Sellega seoses otsustad Lidl uuendada oma vanad süsteemid ja võtta kasutusele kaasaegse süsteemi kaupade haldamiseks. Selleks oli valitud SAP (Systems, Applications and Products in Data Processing) põhiline süsteem ja mida otsustati võtta mitte nii nagu ta on juba töötav ja valmis, vaid kohandama seda enda vajadustele. Selle tõttu juhtus nii, et Lidl hakkas nõudma süsteemilt rohkem kui selle funktsionaalsus võimaldas ja mitte ükski pakutav võimalik lahendus ei sobinud. See üleminek uuele süsteemile maksis Lidlile 500 mln euro kuid kasutada süsteemi nad ei saanudki, sest nende nõudmiste ja süsteemi võimaluste vahel oli kuristik ja ainuke võimalus mis Lidlil jäi oli tagasi pöörduda vanade süsteemide juurde.

Analüüsides võib teha järeldust, et kõike seda võiks vältida kui oleksid tehtud korralikud testid, oleks piisav eelarve ja õigeaegne analüüs ja tööalustamine.

Kommentaarid

Populaarsed postitused